Kje nas najdete!

Kje pa nas najdete?
Vrtni center in cvetličarna Ljubljana, Vodnikova cesta 100, Ljubljana, tel. 01/515 64 52, 01/515 64 52
Vrtni center Kalce, Cesta v Kalce bš, Logatec, tel. 01/750 94 67, 01/750 94 67


več na www.vrtko.si
Nakupovanje rastlin preko spleta: www.floraexpress.si/ ali pa nas pokličite na telefonsko številko 08/385 98 03


petek, 20. januar 2017

Oca

Ena izmed novosti letošnjega leta v konceptu Dobro&Zdravo je oca (Oxalis Tuberosum), ki izvira iz Andov. Velja za pozabljeno poljščino Inkov. Poznamo jo pod različnimi imeni: oca, andski krompir, molina. Zelo popularna je tudi na Novi Zelandiji, kjer jo imanujejo yam.


Rastlina ima  sprva pokončno, nato bol razprostrto rast in doseže do 50 cm v višino. Listi so zeleni, tridelni ter pokriti s finimi dlačicami.


Kasneje se odprejo preprosti rumeni cvetovi.


Oco sadimo na sončno mesto. Za tla ni zahtevna. Občutljiva je na zmrzal, zato se priporoča sajenje v lonce.
Ko se dan krajša, rastlina prične tvoriti gomolje. Te lahko pobiramo šele pozno jeseni - konec oktobra oz. v novembru, zato jo ob nevarnosti nizkih temperatur zaščitimo in tako omogočimo, da se gomolji dobro razvijejo.

Gomolji dosežejo do 8 centimetrov v dolžino. Okus je podoben kot pri mladem krompirju z rahlo kislim pookusom. Ko gomolje poberemo, jih nekaj dni pustimo na soncu. Tako izgubijo nekaj kislosti in postanejo slajši. Pri tem ne postanejo zeleni. Kožica je tanka, zato gomolje pred uporabo le dobro operemo in oščetkamo.


Po navedbah vsebuje 100 gramov gomoljev 55% dnevno potrebne količine vitamina B, 66% vitamina C, 70% železa. Gomolji ne vsebujejo maščob!

Sveži
Suhi
Energijska vrednost (kJ)
255
1360
Voda (g)
84.1
15.3
Beljakovine (g)
1.0
4.3
Ogljikovi hidrati (g)
13.3
75.4
Kalcij (mg)
2
52
Fosfor (mg)
36
171
Železo (mg)
1.6
9.9
Vitamin C (mg)
38.4
2.4
Hranilne vrednosti v tabeli so povzete po Wikipedii in veljajo za 100 g gomoljev.

Oca je primerna za svež prigrizek, ki ga lahko začinimo s soljo, poprom in zeliščno omako po okusu.

Kuhane gomolje lahko začinimo z rjavim sladkorjem, črnim poprom, nekaj kapljicami olja, limetino lupinico in sokom, ter posujemo z nasekljanimi zelišči po želji. Uporabimo peteršilj, koriander...


Za peko, gomolje prerežemo na pol, začinimo s soljo, poprom, mleto papriko in nekoliko naoljimo. Spečemo in posujemo z natrganimi lističi mete.
Če imate radi začinjeno hrano, lahko mleto papriko zamenjate s čilijem.


Primerni so tudi za cvrenje in kot dodatek obaram in zelenjavnim jedem.

Užitni so tudi listi in mladi poganjki. Starejša stebla lahko uporabimo podobno kot rabarbaro.

Ni komentarjev:

Objavite komentar